Doorgaan naar hoofdcontent

Bekentenis 11: Pinkpop

Hallo ik ben Marleen en ik ben bakverslaafd



Een weekend Pinkpop samen met Tycho op de camping in een klein tentje. Ik had eigenlijk niet verwacht dat dat er ooit weer eens van zou komen. Rock Werchter 2006 was de laatste keer. Daarna hebben we alleen maar dagjes festival gehad. Het was echt zo heerlijk met z'n tweeën! Toen we in de rij stonden om de camping op te komen, stonden er twee meiden voor ons van midden twintig. Ze vroegen ons of we voor een speciale band naar Pinkpop kwamen. "Nee, eigenlijk niet, we willen van alles zien," zeiden we. "We hebben drie kinderen dus we komen vooral voor de rust naar Pinkpop." Ze moesten heel hard lachen. Maar eigenlijk was het niet echt een grapje. Even alleen met je eigen behoeftes rekening houden, is ook een soort van rust. 
Woensdag 31 mei

Op zondag kreeg ik een appje van een vriendin over het recept van de asperge quiche die ik laatst had gemaakt. Zij komt heel vaak precies even binnen lopen als we net aan tafel zitten (heel toevallig ;-)). En toen zag ze de quiche die ik gemaakt heb. Witte asperge quiche met ham. Maar goed toen ik die zondag aan het bedenken was wat we zouden eten die week, dacht ik asperges. Tycho riep meteen asperge quiche. Zo gezegd, zo gedaan. Mijn aangepaste versie van de asperge quiche. Met bladerdeeg geen hartige taartdeeg, 4 eieren in plaats van 2 eieren en 3 eiwitten, 1 kilo asperges en mijn ham in stukjes gesneden. 
Donderdag 1 juni

We hebben een nieuw tentje besteld voor Pinkpop. Die wordt vandaag bezorgd. Net op tijd. En dat was maar goed ook, want als ik de luchtbedden achter het schot ga pakken, zie ik het kleine tentje van de kinderen niet liggen. Oh ja die hadden we in de vouwwagen laten liggen. Gelukkig maar dat we een nieuwe gekocht hebben. 
Ook de juf van Eveline is jarig en dat wordt op vrijdag gevierd. Dus ook Eveline wil een cadeautje voor haar juf maken. Ze vond het cadeau van Bastiaan zo leuk dat ze dat ook wilde. Nou prima dat doen we. Lekkere brownie gemaakt met Mars en Eveline had een houten hartje geverfd en daar chocolaatjes in gedaan. 
's Avonds hebben we sinds lange tijd weer oppaskindjes die mee eten. Altijd een beetje zoeken naar wat ze lekker vinden. Maar goed eigenlijk is pasta altijd wel goed. Mijn kinderen vinden pasta altijd lekker, althans kale pasta met kaas (stelletje barbaren). Wij eten de pasta met een gevulde portobello. Portobello met pappardelle. Heel erg lekker vooral de vulling van de portobello. Ik had wat vulling over en die heb ik gewoon een schaaltje in de oven gedaan. En dat was ook erg lekker. 
Vrijdag 2 juni

Eerder in de week kreeg ik een sms van een buurvrouw. Een van de personen die op de bakdag ook even een stukje kwam proeven. We hadden toen gezegd dat we ook dingen op bestelling maken. En dat had ze onthouden. Ze vroeg of ik een aardbeien taart wilde maken. Deze taart had Karin eigenlijk gemaakt, maar goed dat lukte mij ook wel. Deze aardbeien taart heeft een bodem van kruimeldeeg, is gevuld met Zwitserse room (banketbakkersroom met slagroom) en afgewerkt met slagroom en aardbeien. 
Karin ging vandaag naar de slager in Herveld. Even wat vlees inslaan voor de Pinktster barbecue. Ik wilde graag mee, maar ik moest nog te veel dingen doen. Dus gaven we haar een boodschappenlijstje mee. Tycho dan , want dat is zijn afdeling ;-). En daar kwamen Karin en Michel aanlopen met twee grote tassen. Met twee stukken procureur voor pulled pork en drie zakken met spare ribs. Wat ben ik blij dat we een extra vriezer, want zelfs in de twee vriezers past het maar net.  
Die avond gaan we bbquen met mijn ouders. Bij de keurslager bij de Jumbo even een paar lekkere stukjes vlees gehaald. Tijd voor het slow bbquen van een groot stuk vlees hadden we niet. Dus dan is dit een goed alternatief. Stukje bavette, sate stokjes, shaslicks en worstjes en frikandellen voor de kinderen. Als voorafje nemen we een pulled pork kroketje. Die wilden mijn ouders graag even proeven. Super lekker!
Na het eten nemen mijn ouders de kinderen mee. Tycho en ik gaan de rest van de spullen voor Pinkpop pakken. Oftewel Tycho pakt drie paar sokken, drie paar onderbroeken en wat deo en is klaar. Ik pak een hele tas vol met kleren voor alle weersomstandigheden en twijfel nog een hele tijd over mijn schoenen. Ik had nieuwe sneakers gekocht voor Pinkpop, maar ergens vind het ook wel weer zonde. Alleen mijn andere sneakers zijn ook geen optie. Mijn wandelschoenen zijn ook een optie, maar die zijn wel erg warm. Het worden toch de nieuwe sneakers. Ik knip nog een oude spijkerbroek kort zodat ik nog een korte broek heb. En klaar ben ik. 

Zaterdag 3 juni

We gaan om 8.15 uur op weg naar Pinkpop. Lekker licht bepakt en zonder kinderen die nog even dit en nog even dat willen, schiet het lekker op. Het is ook totaal niet druk op de weg. Als we in de buurt van Landgraaf komen vragen we ons af of het wel dit weekend is. Het is zo rustig. Maar we zie her en der wat bordjes staan met Pinkpop parkeren enzo. We rijden zonder enige file het parkeerterrein op. Beter!! Alles uitpakken en op pad naar camping B. Lang leve de weekend tassen met de wieltjes die ik van mijn ouders heb geleend. Met redelijk gemak nemen we alle spullen mee (zelfs de koelbox). Het off road rijden met de weekendtassen is nog een beetje een uitdaging, maar eenmaal op de verharde weg gaat het op rolletjes. Geen file met de auto, maar helaas wel te voet. We sluiten achter een hele rij mensen aan die ook camping B op willen. Tja even wachten dan maar. Ondertussen gezellig kletsen met de mensen voor ons en eten we een lekkere boterham met huttenkase en avocado (doe maar gezond). De tijd gaat eigenlijk best snel. Volgens mij hebben we een dik uur in de rij gestaan. Eenmaal op de camping op zoek naar een plekje. We zien een klein gaatje aan de rand van een veld, dus daar gooien we de tent neer. Wat ben ik blij met een man met een aparte hobby. Tycho had namelijk bedacht dat hij met de accu's van zijn drone en de omvormer en de elektrische pomp de luchtbedden kon oppompen. En ja hoor dat lukte. Super handig! Ook meteen een handige manier om de telefoons op te laden. Hoppa!! 
De tent staat, dus we gaan onze polsbandjes halen en bonnen halen en kijken wat er allemaal te halen is op de camping. Daarna even lekker voor de tent zitten kijken naar alle mensen die nog een plekje aan het zoeken zijn. Haha en naar onze overbuurmeisjes die met de gebruiksaanwijzing in de hand de tent aan het opzetten zijn. Ze hadden niet in de gaten dat de tent twee even lange stokken had en een kortere. Toen ze eenmaal de stokken er door hadden en ze vast probeerde te zetten, leek de tent een beetje op een wip wap. Het was wel komisch om naar te kijken, maar ik kreeg toch wel een beetje medelijden. Ik heb ze er toch maar even op gewezen dat hun stokken niet even lang zijn en dat er misschien nog een langere stok zou moeten zijn. Goede daad verricht. 
Na even te hebben gerelaxed gaan we op pad naar het festival terrein. Ook daar komen we in een redelijke file terecht. Met alle veiligheidsmaatregelen duurt het allemaal wat langer. Maar dan zijn we toch binnen en kunnen we gaan genieten. Heerlijk! Dat sfeertje, de mensen, het eten, het drinken en vooral de muziek. 
We gaan kijken bij The Ten Bells, zitten lekker te luisteren naar White Lies (lees: Tycho ligt te slapen), we swingen bij Chef's special en we eten een heerlijk broodje grizzly met samoerai saus (soort berenklauw). Goed festival voedsel!  
Verder zien we die dag Kensington en the Kaiser Chiefs. Speciaal voor Tycho gaan we naar hele boze mannen luisteren, Five finger death punch. Alleen valt het een beetje tegen en we gaan maar even wat eten. Op zoek naar een niet al te druk eetstandje begint het te regenen. We stoppen bij een bbq tentje. Tycho neemt een broodje pulled pork en ik een real american burger. Met poncho aan, schuilend voor de regen, is het niet gelukt een foto te maken. Maar het was een lekkere burger. 
Daarna kunnen we gaan genieten van Justin Bieber. Het was een flink spektakel met vuurwerk en dansers. Alleen stonden de bassen van de muziek zo hard, dat het Tycho en mij deed denken aan de muziek van onze buurman. Heel veel gebrom. Veel van de nummers die hij zong kende ik niet. We zijn op een gegeven moment maar ergens gaan zitten. Even wachten op Martin Garrix. Die wilden we nog wel zien. Hij had ook een mooie show. Met heerlijke muziek om op te dansen. Langzaam aan begon ik toch wel erg moe te worden en zijn we langzaam richting uitgang gegaan. Op de weg terug horen we nog de muziek van Martin Garrix. Eenmaal op de camping kruipen we snel de tent in, het regent nog steeds. Beetje krapjes, maar goed met z'n tweeën wel te doen. In de dance tent op de camping wordt nog flink gefeest en ik ben blij dat ik oordoppen heb. Ik slaap redelijk snel in en slaap dan de hele nacht door. 

Zondag 4 juni

Ik heb best lekker geslapen en we worden om half 10 wakker. Het fijne is dat ons nieuwe tentje fresh and black is. Dus 's ochtends nog steeds lekker donker. Heerlijk! We gaan even ontbijten: ik met een smoothie en een cappucino en Tycho met een koffie en twee croissantjes. Terug bij de tent nemen we een tweede ontbijt of vroege lunch. Met een fruitsalade en havermout muffins. Best gezond bezig!!
Even lekker in het zonnetje liggen. Beetje kijken naar alle mensen die voorbij komen wandelen. En dat alles zonder kinderen die aan je hoofd zeuren. Lekker hoor! Daarna maken we ons klaar om weer naar het festival terrein te gaan. Weer een stukje lopen samen met een heleboel andere mensen. Op het terrein besluit ik om een Pinkpop petje te kopen. Toch leuk als aandenken en handig zo met die zon op je hoofd. 
Op de Kalm aan laan gaan we op zoek naar iets lekkers te eten. We stoppen bij Campo's Italian street food. We nemen samen Porchetta, een broodje met langzaam gegaard buikvet. Heel erg lekker. Het enige was dat er eigenlijk veel te weinig vlees op zat. Maar goed, wij zijn ook mega vlees monsters ;-). 
Ergens tussen het muziek luisteren door eet Tycho een frietje en ik een wrap met doner kebab. Die was lekker. En als toetje nemen we een zakje churros. Dat is ook zo lekker he. Die gaan we binnenkort een keer zelf maken!
We kijken en luisteren vandaag naar Kodaline, Clean bandit, Imagine Dragons, Sean Paul en Birdy. En als afsluiter is er Green Day. Wat een show! Heel veel hits zingen ze en ze maken zo leuk contact met het publiek. Tot drie keer toe mogen er fans op het podium komen om mee te zingen of gitaar te spelen. Een jongetje van 11 speelt de sterren van de hemel en als beloning mag hij de gitaar houden. Wauw top band! Als ze om ongeveer 23.20 uur gaan stoppen vinden we dat allemaal heel erg jammer. Ze hadden al ongeveer twee uur gespeeld. Op naar de camping met 40.000 andere mensen. Best een beetje benauwend dat je met zo veel mensen door een hele smalle opening moet. Vooral met al die aanslagen in je achterhoofd. Maar goed niet te veel aan denken en lekker doorlopen. Snel naar bed toe. Ik heb het namelijk erg koud. Ik val die avond moeilijk in slaap door koude voeten. 

Maandag 5 juni

De laatste Pinkpop dag. Tycho moet al op tijd naar de w.c. en slapen kan ik niet meer daarna. Ik heb eigenlijk al wel honger. Dus op naar de w.c. en naar het ontbijt. Ik vind weer een nieuwe smoothie met ananas en sinaasappel en vandaag neem ik er twee croissantjes bij en een cappuccino. Tycho eet een broodje roerei met koffie. 
Het is lekker warm vandaag. We leggen een luchtbed buiten de tent en gaan even lekker liggen relaxen. Er worden al veel tentjes opgebroken. Mensen die 's avonds waarschijnlijk weer naar huis gaan. Het wordt rustig op de camping. Ik wil even water gaan halen en moet denken aan Rock Werchter 2006. Toen was het heeeeeeeel erg warm en moesten we veel water drinken. Ik ging dat altijd halen en mijn broers en schoonzusjes wilden niet mee. We maken een foto en gooien het op de familie app. Hahaha, meteen reactie van mijn schoonzusjes. 
Na een beetje zonnebaden gaan we op pad naar het festivalterrein. Omdat ik het de dag ervoor zo koud had 's avonds, neem ik een extra vest en een extra shirtje mee. Onderweg halen we bij een kraampje langs de weg een lekkere fruit salade. 
We beginnen de dag op het terrein met Seasick Steve. Wat is die man komisch en wat maakt hij geweldige muziek! We relaxen lekker verder. Tycho gaat ondertussen even naar de w.c. en komt terug met een heerlijk hapje. 
Van al dat staan de afgelopen dagen word je heel erg moe. We willen vooral veel zitten tijdens de optredens. Bij Rag'n bone man lukt dat niet, want het is druk op het veld. Daarna gaan we bij Guus Meeuwis kijken en kunnen we lekker zitten.En Tycho krijgt het zelfs voor elkaar om in slaap te vallen. En daar word je hongerig van dus we gaan op zoek naar wat te eten. In de Kalm aan laan is het druk. We kijken even verder. Maar ook verderop bij de Lost BBQ boys is het druk. Ik zie dat ze daar sangria hebben en ik besluit er een te nemen. Niet verstandig, want ik heb honger en dan zakt de alcohol altijd meteen in mijn bennen. Maar hij is wel lekker. Even later gaan we (ik zwalkend) nog een keer kijken of we wat kunnen eten. We besluiten in de rij te gaan staan bij een surinaamse foodtruck. Het duurt even, maar goed je hebt honger of niet. Het is erg lekker de roti kip, maar wel een beetje weinig. Ook hier gaan we ons binnenkort een keer op uitleven. Jasper, mijn broer, maakt altijd hele lekkere massala kip. Dat gaan we een keer evenaren. Wellicht ook eens proberen om de roti te maken. 
Nog twee acts te gaan en dan zit Pinkpop er op. Eerst System of a down, heerlijke herrie muziek, maar een geweldige show. En als echte afsluiter Kings of Leon. De muziek was goed, heel solide show, maar wel heel erg saai. Jammer dat dit de afsluiter was zeg. Maar goed Pinkpop was verder helemaal geweldig en ik wil volgend jaar wel weer (of naar een ander festival). 

Dinsdag 6 juni

Om 06.45 uur worden we gewekt door bewakers met megafoons en hele irritante sirenes. Het regent, he jakkes. Snel alles inpakken, nog even tanden poetsen, naar de w.c. (Tycho ging even afscheid nemen van zijn Dixie) en wat ontbijt halen van de laatste bonnen. En dan alles uit de tent, de tent opvouwen en op naar de auto. We zitten voor 8.00 uur al weer in de auto en om 10.00 uur zijn we thuis. En daar gaan we meteen lekker onder de douche. Alle viezigheid van Pinkpop er af wassen. En dan alle spullen opruimen en even een uurtje op bed liggen voordat de kinderen komen. 
Wat fijn om de kids weer thuis te hebben zeg! Ze hebben het heerlijk gehad bij mijn ouders. En mijn moeder vond het mee vallen, alleen ze eten wel de oren van je kop. Hihi dat is mijn moeder niet meer gewend. 
Ik wilde al een tijdje een wrap taart maken. Dus zo gezegd zo gedaan. Mexicaanse wraptaart staat op het menu. Met zelfgemaakte guacamole. Jammie! 
De kids en Tycho gaan 's avonds nog de avondvierdaagse lopen en ik moet lesgeven op de sportschool. Pfffff daarna ben ik wel moe hoor. Ik slaap goed die nacht, lekker in mijn eigen bedje. 

Woensdag 7 juni

Deze woensdag voelt aan als een maandag, dinsdag en woensdag ineen. De eerste dag van de week dat de kinderen weer naar school moeten. Mijn oppaskindje van de dinsdag is er op woensdag. En het is een korte dag voor de kids op school en ik moet de switching les geven. Ik ben helemaal van het padje vandaag. 's Avonds ook weer avondvierdaagse dus we moeten op tijd eten. We eten makkelijke pasta. Tagliatelle met paddenstoelen uit Umbrië. Dit gerecht maak ik heel vaak. 
Na het eten heb ik de tijd om nog allerlei dingen te doen. Kinderen en Tycho zijn al weg. Ik ga even rustig de hond uitlaten en ruim de laatste spullen van het eten op. Dan komt de AH met de boodschappen. Ik zie ineens dat mijn pinpas en mijn rijbewijs niet in mijn telefoonhoesje zitten. Het hoesje is een beetje gammel en ik heb al een nieuwe besteld. Paniek kruipt langzaam aan omhoog. Ik moet een machtiging uitschrijven voor de AH, want het pinapparaat is kapot. Ik zoek ondertussen door naar mijn pasjes. Whaaaaaa....de paniek wordt groter. In huis zoek ik alles af, maar ik ben toch bang dat mijn pasjes er uit zijn gevalle met de hond uitlaten. Ik besluit het rondje nog een keer te lopen. Niks gevonden. Nog een keer thuis kijken. Ik moet inmiddels al gaan omkleden voor het paardrijden, maar ik wil eerst mijn pasjes terug. Nog maar een keer het rondje lopen, maar dan de andere kant op. Ik kom Karin tegen en we besluiten samen op de fiets te gaan. Mijn paniek is groot. Ik ben blij dat er iemand met me mee gaat. We willen net het parkje in fietsen als we een overbuurvrouw zien die me roept. Zij had de pasjes gevonden. Ze was alleen een groot rondje gaan lopen en had haar telefoon niet bij zich. Godzijdank wat ben ik blij dat ik ze terug heb. Met de was nog in de wasmachine en de boodschappen nog in de keuken (Karin heeft alleen de koel dingen even in de koelkast gezet), kunnen we toch gaan paardrijden. Ik app Tycho even dat hij alles mag laten staan en dat ik het wel opruim als ik terug ben. Maar wat is het toch een lieverd, veel had hij al opgeruimd.  

Donderdag 8 juni
Voor de ouders van een mijn oppaskindje maak ik een koek hart met marsepein er op. Ze gaan de dag erna trouwen en wilde ze toch wel heel graag wat geven. Ook zijn we druk aan het knutselen voor vaderdag. 

Die avond ben ik alleen met de kinderen en moet ik alleen met ze gaan lopen tijdens de avondvierdaagse. We eten wat ovenfriet, wat vissticks en wat boontjes. Ik heb nog een stukje Mexicaanse wrap taart. 
Daniel heeft het die avond een beetje zwaar met lopen, maar loopt 'm wel uit. Ook Eveline is wat vermoeid en klaagt af en toe. Bastiaan zie ik niet, want die loopt met een vriendje een heel stuk voor uit. Ik ben zelf ook blij als ik thuis ben, alles op bed heb liggen en de pootjes omhoog kunnen. 

Vrijdag 9 juni

De laatste avond van de avondvierdaagse. Eerst nog even lekker wat eten. Gegratineerde vis en gegratineerde krieltjes. Ook een gerecht dat vaker op tafel staat. Lekker en makkelijk!  
Sodeju deze laatste avond is dan wel het kortste van alle afstanden, maar wel het zwaarste. We moeten namelijk met een heleboel mensen dor hele smalle stukjes. Dus continu heb je kinderen die in de weg lopen of mensen die ineens stil gaan staan. We lopen wel gezellig met z'n allen, dus dat is fijn. Ze hebben het weer super gedaan!!!
Zaterdag 10 juni 

Tycho gaat een van de stukken procureur op de bbq doen voor pulled pork. Al 's ochtends vroeg gaat de bbq aan, want die heeft wel even nodig. Geduld is een schone zaak!
Tussen de middag lunch ik met een boterham (zelfgebakken) met huttenkase, avocado en tomaat. Mjammie!!!! Momenteel wel mijn favoriete broodbeleg, huttenkase. Lekker neutraal en heerlijk met iets van rauwkost. 
Dat geduld een schone zaak is, dat merken we 's avonds. We willen de pork gaan pullen, maar het stuk vlees is nog niet zo ver na ongeveer 8 uur op de bbq. Ik heb dan al zo'n honger dat we de plannen omgooien. We eten wel een pulled pork kroket. Met een broodje en wat coleslaw. Een pulled pork kroket op een broodje is wel lekker, maar ze zijn lekkerder als je ze puur eet. Met wat bbq saus.
Zondag 11 juni

Ik begin de ochtend lekker buiten met een ontbijtje. Kwark met zelfgemaakte granola en lekker wat vers fruit. Koffie en thee erbij. Zalig! 
Lekker rustig aan dagje verder. Tycho gaat met Eveline en Daniel tuinieren bij zijn ouders. En ik breng Bastiaan naar een vriendje. Ik wil een aantal dingen doen in huis en ook even relaxen. Dat lukt redelijk, behalve het relaxen. Maar ik heb wel mijn kast en de kast van Daniel opgeruimd. En de was is weer helemaal bijgewerkt (halleluja). Ik kijk ondertussen met een schuin oog naar de nieuwe Bodystep release. Ik heb zin om 'm te gaan leren!! 
En ons geduld beloont ons die avond met een heerlijk broodje pulled pork. Met zelfgemaakte broodjes en zelfgemaakte coleslaw en zelfgemaakte bbq saus (het bord komt gewoon van de Ikea hoor). 
We houden een behoorlijke berg pulled pork over. Dus ik kan weer lekker kroketten gaan maken. Jippie!

We gaan nu langzaam naar de zomervakantie toe werken. Voor je het weet is het zo ver. Nog een heleboel leuke dingen in het verschiet de komende weken. En ik zal vast ook nog wel wat lekkers bakken. Heb jij binnenkort een feestje? En wil je overheerlijke taart? Laat het me maar weten!

Tot de volgende bekentenis!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Bekentenis 7: ja en ik ben ook sportverslaafd

Hallo ik ben Marleen en ik ben naast bakverslaafd ook sportverslaafd Tja het is echt geen combinatie, dat heb ik al wel eens eerder gezegd. Bakverslaafd en sportverslaafd. Ach aan de andere kant geeft me het vele sporten ook wel weer de mogelijkheid om lekkere dingen te eten. En om heel eerlijk te zijn zo veel hele slechte dingen eet ik nou ook weer niet. Ik neem jullie mee in mijn week en dan niet net als voorgaande keren alleen maar eten, maar ook mijn sportmomenten.  Maandag 1 mei Vroeg op moeten staan, omdat mijn oppaskindjes al om 6.30 uur kwamen. Ergens ook wel lekker, want heb je een lekkere lange dag. Kan je van alles doen. Niet dat er iets van komt met al die kinderen in huis. Het was ook een hele druilerige dag. De kinderen kwamen niet veel verder dan op de bank hangen en elkaar lastig vallen. Momenteel hun favoriete hobby: boven op elkaar duiken, beetje stoeien, kietelen enzo totdat er iemand begint te huilen. En ja ik sta daar ook als een betuttelende moeder bij

Bekentenis

Hallo, ik ben Marleen en ik ben bakverslaafd Ik ben een doodnormale vrouw van 36 jaar. Ik ben getrouwd, moeder van drie kinderen, gastouder en sportdocent. Ik kan niet stoppen met bakken. Het liefst bak ik elke dag. Niet goed voor de lijn en de portemonnee. Maar goed het is nu eenmaal zo en ik moet er mee leren leven. Daarom dacht ik waarom dan niet andere mensen mee laten genieten. Samen is alles leuker vandaar mijn blog. Ik wil graag mijn bak- en kook avonturen met jullie delen. Wellicht kan ik jullie inspireren om ook lekker te gaan koken. Sinds ongeveer een jaar heb ik me voorgenomen om zo min mogelijk uit pakjes te koken en te bakken zodat ik beter weet wat er allemaal in mijn eten zit. Puurder koken noem je het zo? Ik weet het niet en wil mezelf ook geen gezondheidsfreak noemen (behalve het sporten dan). Maar mijn motto is wel "Wees lief voor jezelf". Lekker en gezond eten en voldoende bewegen zijn daarbij heel belangrijk. En af en toe mag je jezelf ook wel even le

Bekentenis 8: warme broodjes

Hallo ik ben Marleen en ik ben bakverslaafd De reactie die ik de laatste tijd vaak krijg van mensen, naar aanleiding van mijn blog, is: waar haal je de tijd vandaan? Tja ik deel mijn dagen efficiënt in en zit niet vaak stil, maar ik begin nu ook wel een tekort aan tijd te krijgen. Ik wil zo veel doen, maar lang niet alles lukt. Dus prioriteiten stellen. Nu was ik deze week druk met de taarten van Saar en heb ik ongeveer 40 uur gewerkt. Het poetsen in huis is een beetje stil komen te liggen, dus heb ik me voor genomen om aankomende week weer even iets meer te poetsen (heb ik niet altijd zin in).  Ik had deze week wel een uitdaging. Een vlinder taart maken en dan het liefst zonder marsepein. Nu was dat onmogelijk maar met zo min mogelijk marsepein en fondant. Dit was mijn voorbeeld. En er was nog een grote uitdaging namelijk de vlinders op de ijzerdraadjes. Leuk! Een uitdaging! Maandag 8 mei Ik ben dol op bananenbrood (of bananencake) en probeer veel verschillende recepten