Doorgaan naar hoofdcontent

Bekentenis 12: I love internet

Hallo ik ben Marleen en ik ben bakverslaafd

Ik houd van internet!!! Wat er allemaal niet mogelijk is op het wereldwijde web. Een van de dingen die ik heel erg leuk vind, is Marktplaats. Dingen kopen en vooral ook verkopen. Geweldig! We hebben al heel wat geld opgehaald door dingen via Marktplaats te verkopen en ook wel wat geld uitgegeven door spullen te kopen.  
Het mooiste verhaal is het volgende. Ooit kocht Tycho voor €40 een hele mooie bolderkar. Van het merk Rambler, een duur merk. Dus dit was echt een mazzeltje. We hebben 'm een paar jaar gebruikt, maar toen werd het toch wel een sta in de weg. Tycho had wat verbeteringen aangebracht aan de kar en wat geld er in gestoken. Maar uiteindelijk hebben we de kar voor €350 kunnen verkopen. Hoppa! Soms kocht ik ook dingen en die waren toch niet wat ik wilde en die verkocht ik weer. Soms ook met winst. 
Toen we een paar jaar geleden een dakkoffer kochten, kwam Tycho ook op het slimme plan om deze te gaan verhuren. De weken dat wij 'm niet nodig hadden konden we dat ding net zo goed verhuren. En dat heeft ook best wat opgeleverd. We hebben makkelijk de kosten van de aanschaf er uit. 
Op dit moment hebben we een auto (Mitsubishi Spacestar) die we eigenlijk heel weinig gebruiken. Sinds Tycho de auto van zijn werk ook privé mag rijden, staat de Spacestar veel stil. Ik gebruik de auto heel af en toe, maar meestal fiets ik alles. Dus ja, je raadt het al, we verhuren de auto. Via een website Snappcar. Je maakt een profiel aan van je auto en je geeft de beschikbaarheid door. En dan hopen dat de auto verhuurd wordt. En dat is ook meteen al het geval. Kijk hier houd ik van! Ik heb nog wel een auto voor als het nodig is, de opbrengst van de verhuur dekt de vaste lasten van de auto en andere mensen kunnen gebruik maken van onze Grijze Greta (koosnaampje). Ik zeg win, win, win situatie!
Bastiaan en Eveline in de bolderkar
Maandag 12 juni
Het is maandag, moet ik nog meer zeggen. Ik citeer Garfield: I hate mondays. Op de een of andere manier is die omschakeling van weekend naar maandag voor iedereen hier in huis groot. De kinderen zijn vaak niet voor uit te branden en dochterlief is vaak ook chagrijnig (ik houd mijn hart vast als ze gaat puberen). Ook ik ben 's ochtends niet op mijn gezelligst en dat is maandag altijd nog iets erger. 
Het leuke van deze maandag is wel dat ik mag invallen voor een collega. Een hele les Bodystep. De les waar ik jarenlang in mee heb gedraaid als lid en waar ik ben opgeleid door Bodystep docent. Het afgelopen jaar kon ik eigenlijk nooit meer mee doen, vanwege oppaskindjes. Dus dit was wel erg leuk! Enige minpuntje een van de leden viel tijdens een nummer. Dat was even schrikken. Alles was gelukkig goed met haar. 
's Avonds eten we kliekjes. Pasta met paddenstoelen, gegratineerde vis, coleslaw en nog wat dingetjes die nog in de koelkast zwierven (en die er nog niet uitliepen). 

Dinsdag 13 juni
Ik heb een soort van vrije dag. Alleen 's ochtends voor school en 's middags na school heb ik kindjes. Tussen half 9 en kwart voor 3 niks!!! Van gekkigheid weet ik niet wat ik moet gaan doen. Maar dan bedenk ik me dat ik nog nieuwe sportschoenen wil kopen. De gaten vallen al in mijn huidige sportschoenen. En ook de demping is er een beetje uit. Dus ik spring op de fiets naar Elst naar Snelders sport. En wat een mazzel heb ik. Precies in mijn maat zijn er schoenen in de aanbieding. Ze zijn wel erg roze, maar ze zitten heerlijk. 
Lekker nog een keer asperges eten die aovnd. Gewoon gekookt, geen gekke dingen. Eitje erbij, ham erbij, aardappels erbij en roomboter erbij. Simpele maar heerlijke maaltijd. Hopelijk kunnen we ze volgende week nog een keer eten. 

Woensdag 14 juni
Vandaag echt een vrije dag, alleen 's ochtends de switching groep lesgeven. Dat voelt niet als werken. Hoewel gastouder zijn ook niet echt hoor. Ik bof maar! 
's Middags besluit ik maat weer eens wat te gaan bakken. Is toch al weer even geleden. Ik wil wel wat gezonds bakken en kom al snel uit op havermout koekjes. Lekker!! Ook wilde ik graag een andere muesli reep uitproberen. Het is eigenlijk meer een noten reep. Super simpel om te maken.  
Vorige week tijdens dat pasjes incident (weet je nog mijn rijbewijs en pinpas waren kwijt) hielp Karin even snel met de boodschappen opruimen. Ze stond vol verbazing te kijken naar de venkel die ze in haar had had. "Wat is dit dan?" vroeg ze. Hahaha ja je komt het ook niet heel vaak tegen, maar het is wel een lekkere groente. Ik doe 'm meestal in de risotto. Met zalm heerlijk. Ooit had ik een recept gevonden van risotto met venkel, garnalen en gerookte zalm, maar die kan ik niet meer vinden. Het lijkt erg op dit recept. Ik had het al eerder willen eten, maar soms dan komt het er niet van. Dus dan maar vanavond. 

Donderdag 15 juni 2017
Ook vandaag heb ik tijdens de schooltijden vrij. Ik heb met een vriendin afgesproken om even bij te kletsen en ik besluit op de fiets te gaan. Ze woont in Velp. Dat is wel te doen. Wel wat verder dan ik had gedacht. Maar ach het is heerlijk weer en ik heb een lekker muziekje op dus gewoon de beentjes rond laten draaien en gaan met die banaan.  
's Middags en 's avonds heb ik wel kindjes. Tot kwart voor 11, jeetje wat laat, meestal liggen we dan al in bed. Maar ach lekker buiten in de tuin is het goed toeven. Met warm weer is mijn favoriete eten (naast bbquen) pasta salade. Redelijk makkelijk klaar te maken en je kan het koud eten. Ik heb een tweetal pasta salades die ik meestal maak. Vanavond probeer ik een nieuw receptje uit. Pastasalade caprese. Ik was alleen vergeten de kalamata olijven te bestellen. Jammer, maar de salade was nog steeds erg lekker. De kinderen hebben ook heerlijk gesmikkeld van de koude pasta. 
Vrijdag 16 juni
Het moet niet gekker worden, maar vandaag heb ik weer geen kindjes. Ik moet wel lesgeven, maar verder niks. Ik ga maar eens even naar de bibliotheek. Er moeten nodig wat boeken terug. Ik heb geen zin om iets nieuws uit te zoeken voor ze, dan moeten ze binnenkort maar een keer mee gaan. Als ik door Kronenburg loop, kan ik het meestal niet laten om een aantal winkels even in te schieten. Zoals de Vero moda en de Only. De uitverkoop was al een beetje begonnen. Vooral bij de Only. Ik kan dan altijd heerlijk even neuzen tussen die rekken en tafels. Dat is ook een soort van ontspanning voor mij. Ik vond wat leuke dingen en dook de paskamers in. En ja soms heb je een heleboel dingen mee het pashok in en dat is dan allemaal niks. En soms is het allemaal leuk. Ik besloot om twee shirtjes en een jurkje (ik heb ook een jurkjes verslaving) mee te nemen. Ik moest €25 afrekenen. Hoppa daar houd ik van (deze eigenschap heb ik heel duidelijk van mijn moeder geërfd). Koopjes jagen is zo leuk! 
Woensdag had ik de ragout voor de pulled pork kroketten al gemaakt. De kroketten zelf moet ik nog maken. Ik besluit dat die middag te doen. Ik maak ze iets kleiner dan de vorige keer. In totaal 28 stuks.
Er liggen weer een keer rijpe bananen op de fruitschaal. Joepie!! Daar kan ik wat mee bakken. Ik heb zin in de havermout muffins die ik ook voor Pinkpop heb gemaakt. Dus dat doen we.

Een aantal maanden geleden zag ik op Facebook een evenement voorbij komen. Meestal denk ik leuk, maar dan blijft het niet hangen. Dit evenement wel: namelijk Eten op rolletjes. Een outdoor foodtruck festival. Daar wilde ik wel heel graag naar toe. En de enige mogelijkheid was eigenlijk op vrijdag avond. Zaterdag en zondag waren al bezet. Ook wel leuk om daar even een hapje te eten met de kinderen. En dat was ook leuk zeg. Het sfeertje, allemaal verschillende foodtucks en nog wat live muziek en andere entertainment erbij. Super geregeld! De kinderen eten daar poffertjes en een tosti. Tycho eet een broodje met langzaam gegaard buikvet (je begrijpt wat hier binnenkort op de bbq ligt) en ik een Fish burger. Als toetje eten de kids een suikerspin en Tycho en ik een bakje met nachos. 


Zaterdag 17 juni
Vandaag ga ik met Karin naar een evenement bij het KNHS (Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie): Paard en Leven. Er worden allerlei workshops gegeven rondom paarden. Jammer genoeg heb je dan wel een eigen paard nodig om daar aan deel te nemen. Maar goed we zijn echte paardenmeisjes dus we vinden het toch wel leuk. Vooral het cross gedeelte was gaaf. Springen over boomstammen, walletjes op en af springen, door water heen crossen en over heggen heen springen. Wauw heel erg mooi! En wat zou ik dat graag een keer willen doen. We gaan op de manege af en toe een keer naar het bosje (ja die tien bomen, drie struiken en een bultje) en daar mogen we een beetje crossen. Maar goed dat is heel klein en met een beetje pech hangen de takken heel laag en zijn de omgevallen boomstammen opgeruimd. We hebben weer iets om van te dromen. 
Tycho was weer lekker aan het bbquen geslagen. Deze keer een beercan kip. Een kip die een blikje bier in zijn kont heeft, ingesmeerd is met lekkere kruiden en dan op de bbq staat. Heerlijk! (vergeten een foto te maken sorry)

Zondag 18 juni
We hebben een feestje bij de achterbuurtjes. Gezellig! Tycho mag dan weer zijn bbq opstoken om hamburgers, frikandellen en worstjes te bakken. Ook steekt hij zijn oude bbq aan en daar legt hij overheerlijke hapjes op. Gevulde jalapeno pepers omwikkelt met spek (nee het zijn doorgaans niet meest slanke hapjes die Tycho maakt). En die zijn lekker, wel spicy, maar lekker. Veel van de mensen op het feestje vonden ze net iets te pittig. 


Best een relaxed weekje eigenlijk deze week. Ik merk wel aan mijn lichaam dat ik het druk heb gehad. Ben af en toe heel moe en heb dan geen puf om nog iets te gaan doen (lees: bakken). Maar ach dat komt wel weer. Ennuh....mijn aanbod staat nog steeds . Heb je een feestje of een verjaardag en wil je iets lekkers hebben? Let me know!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Bekentenis

Hallo, ik ben Marleen en ik ben bakverslaafd Ik ben een doodnormale vrouw van 36 jaar. Ik ben getrouwd, moeder van drie kinderen, gastouder en sportdocent. Ik kan niet stoppen met bakken. Het liefst bak ik elke dag. Niet goed voor de lijn en de portemonnee. Maar goed het is nu eenmaal zo en ik moet er mee leren leven. Daarom dacht ik waarom dan niet andere mensen mee laten genieten. Samen is alles leuker vandaar mijn blog. Ik wil graag mijn bak- en kook avonturen met jullie delen. Wellicht kan ik jullie inspireren om ook lekker te gaan koken. Sinds ongeveer een jaar heb ik me voorgenomen om zo min mogelijk uit pakjes te koken en te bakken zodat ik beter weet wat er allemaal in mijn eten zit. Puurder koken noem je het zo? Ik weet het niet en wil mezelf ook geen gezondheidsfreak noemen (behalve het sporten dan). Maar mijn motto is wel "Wees lief voor jezelf". Lekker en gezond eten en voldoende bewegen zijn daarbij heel belangrijk. En af en toe mag je jezelf ook wel even le

Bekentenis 7: ja en ik ben ook sportverslaafd

Hallo ik ben Marleen en ik ben naast bakverslaafd ook sportverslaafd Tja het is echt geen combinatie, dat heb ik al wel eens eerder gezegd. Bakverslaafd en sportverslaafd. Ach aan de andere kant geeft me het vele sporten ook wel weer de mogelijkheid om lekkere dingen te eten. En om heel eerlijk te zijn zo veel hele slechte dingen eet ik nou ook weer niet. Ik neem jullie mee in mijn week en dan niet net als voorgaande keren alleen maar eten, maar ook mijn sportmomenten.  Maandag 1 mei Vroeg op moeten staan, omdat mijn oppaskindjes al om 6.30 uur kwamen. Ergens ook wel lekker, want heb je een lekkere lange dag. Kan je van alles doen. Niet dat er iets van komt met al die kinderen in huis. Het was ook een hele druilerige dag. De kinderen kwamen niet veel verder dan op de bank hangen en elkaar lastig vallen. Momenteel hun favoriete hobby: boven op elkaar duiken, beetje stoeien, kietelen enzo totdat er iemand begint te huilen. En ja ik sta daar ook als een betuttelende moeder bij

Bekentenis 8: warme broodjes

Hallo ik ben Marleen en ik ben bakverslaafd De reactie die ik de laatste tijd vaak krijg van mensen, naar aanleiding van mijn blog, is: waar haal je de tijd vandaan? Tja ik deel mijn dagen efficiënt in en zit niet vaak stil, maar ik begin nu ook wel een tekort aan tijd te krijgen. Ik wil zo veel doen, maar lang niet alles lukt. Dus prioriteiten stellen. Nu was ik deze week druk met de taarten van Saar en heb ik ongeveer 40 uur gewerkt. Het poetsen in huis is een beetje stil komen te liggen, dus heb ik me voor genomen om aankomende week weer even iets meer te poetsen (heb ik niet altijd zin in).  Ik had deze week wel een uitdaging. Een vlinder taart maken en dan het liefst zonder marsepein. Nu was dat onmogelijk maar met zo min mogelijk marsepein en fondant. Dit was mijn voorbeeld. En er was nog een grote uitdaging namelijk de vlinders op de ijzerdraadjes. Leuk! Een uitdaging! Maandag 8 mei Ik ben dol op bananenbrood (of bananencake) en probeer veel verschillende recepten