Doorgaan naar hoofdcontent

Bekentenis 24: rustig bakweekje

Hallo ik ben Marleen en ik ben een verslaafde

Ik ben een verslaafde...klinkt wel heel ernstig. Maar goed hebben we niet allemaal onze verslavingen. Misschien ben je op ene moment verslaafd aan het een en het andere moment aan het ander. Dat wat past bij de fase waarin je zit in je leven. Zijn het dan niet gewoon gewoontes, hobby's of iets dergelijks? Ja waarschijnlijk wel, maar ik houd het op een verslaving. Zo ben ik redelijk verslaafd aan mijn telefoon. Ik vind het vervelend als ik 'm niet bij me heb. Niet dat ik dan niet meer functioneer, maar ik mis wel iets. Net als  als wanneer je altijd een horloge om  hebt en die dan af doet. Dan kijk je nog heel regelmatig naar de plek waar je horloge zat. Ik liet deze week mijn telefoon in de w.c. vallen. Kak, kakkerdekak, kak (niet letterlijk hoor;-)). Meteen er uit gehaald. Een fout gemaakt, want ik heb 'm niet meteen uitgezet. Telefoon begon raar te doen en toen maar wel uitgezet. We stonden net op het punt om naar het Rijksmuseum te gaan. Alles en iedereen zat al in de auto. We reden weg en ik dacht mijn telefoon moet ik in de rijst leggen. Rondje gereden en zo gezegd zo gedaan. De hele dag miste ik iets. Ik had wel de oude prive telefoon van Tycho, maar dat is dan niet hetzelfde. Je kan wel appen (vanuit Tycho zijn naam) en foto's maken. Maar je hebt niet je eigen apps e.d. Ik baalde flink, maar heb wel bewust genoten van het uitstapje naar het Rijksmuseum. Dat is te leuk! Met de kinderen in de tram, rondkijken in het museum (Nachtwacht, Melkmeisje, zelfportret van Van Gogh), daarna door het centrum van Amsterdam terug lopen richting station. Eveline wilde weer naar Dunkin Donuts en we hebben de kids de Dam laten zien. Ik heb de straat op de Nieuwendijk van heel dichtbij bekeken en gevoeld (struikelde over een opstaande tegel). 
Maar goed eenmaal weer thuis deed mijn telefoon nog niks en er leek nog wat water uit te komen. Oh nee....ik had al allemaal horrorscenario's, naar reparatieshop en en 'm laten maken enzo. Nog maar een nacht in de rijst. 's Ochtends deed hij wel wat, maar ging niet aan. Tycho bedacht om de telefoon in het bakje rijst in de oven te zetten op 40 graden. Daar heeft de telefoon een tijd gestaan en godzijdank hij deed het weer. Ik ben voor Tycho op mijn knieĆ«n gegaan en heb zijn voeten gekust. Klinkt wel heel erg dit. Maar goed ik weer helemaal blij. En die ochtend is het me ook nog eens gelukt om de video voor CXWORX op te nemen. Dat had ik al een paar keer gedaan, maar elke keer maakte ik een paar kleine foutjes. Ik was nog niet helemaal tevreden, dus had ik bedacht dat deze zaterdag het moest gebeuren. En het is gelukt!!!! Een minuscuul foutje, maar ach niks ernstigs. Thuis heb ik de video bekeken en ik ben tevreden. Hups uploaden die video en nu moet ik afwachten. Fingers crossed! 


Niet veel gebakken

Pasta is altijd lekker. Ik probeer veel verschillende varianten en dit is er ook weer een. Ovenpasta met ei is het deze keer. Lekker zonder vlees. In het recept hebben ze het over een pastasaus met zongedroogde tomaat en oregano. Die kan je natuurlijk kant en klaar kopen, maar ik wilde 'm graag zelf maken. Mmmmmm dat is lekker. 
De pasta was lekker. Alleen moest er komijn door en dat vond ik niet echt een verrijking. Als ik deze nog een keer maak, dan zal ik er andere kruiden door doen. Een behoorlijke bak vol dit, dus we hebben er later deze week nog een keer van gegeten. 
Deze week heb ik ook hutspot gemaakt. Eigenlijk nog maar een keer eerder gemaakt. Maar toen met zoete aardappel. Zie een van mijn eerdere blogs. Nu heb ik de klassieke hutspot gemaakt. Zonder rookworst, maar met gehaktballetjes. Alleen dombo dat ik er ben. Ik ben vergeten een foto te maken. Dan maar een foto van de website waar ik het recept vandaan heb. Heerlijk die hutspot, lekker veel ook. Dag erna hadden we nog een kliekje. 
Dadels, zoals jullie weten ik houd van ze. Gewoon zo uit het vuistje of ergens doorheen zoals havermoutkoekjes. Nu een keer havermoutbrood met dadels geprobeerd. Deze is erg lekker!

Na ons bezoekje aan het Rijksmuseum gaan we eten bij Happy Italy. Wat een belevenis! Het is een soort MacDonalds, maar dan wat luxer. Het gaat lekker snel en het is vooral veel wat je krijgt. De kinderen hadden een pizza en Tycho en ik pasta. Maar ja het mooie is dat je dat we je niet op krijgt mee naar huis kunt nemen. De pasta was heerlijk en op 3/4 van het bord zat ik al wel redelijk vol. Maar ja om dat beetje nou mee te nemen. De volgende keer doe ik dat wel. Ik had het gevoel dat ik ontplofte. We hadden wel een doos vol met pizza mee. 
Die pizza eten de kinderen dag erna op samen met twee (achter) buurmeisjes. De pasta uit de oven met ei eten Tycho en ik op. En als toetje maak ik churros. Ik wilde dat al een tijdje en we hadden niet echt meer een lekker toetje in huis. Dus hoppakee die flans ik even in elkaar. Mmmmmmm lekker hoor. 
Volgende week is ons neefje Simon jarig. En het is een traditie geworden dat ik de taarten maak. Drie taarten willen ze hebben. Het wordt weer een drukke week dus ik ga maar op tijd beginnen. Eerst een biscuit bakken voor de Paw Patrol taart. 
Tycho had weer een keer zin om spareribs te maken. Dus hij heeft een hele zondag besteedt aan de meest heerlijke spareribs. Ik maak groente uit de oven: aardappel (zoet en gewoon), knolselderij en pastinaak. Wat een heerlijke maaltijd!
Ik heb wat nieuwe thee soorten gekocht. Van die heerlijke kruidenthee. Mijn theedoos ziet er zo leuk uit. Yes, thee verslaafde!!
De komende week bak ik er weer lekker op los. De taarten voor Simon en Tycho heeft me ook gevraagd om wat te bakken voor zijn collega's. 

Tot de volgende bekentenis! 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Bekentenis

Hallo, ik ben Marleen en ik ben bakverslaafd Ik ben een doodnormale vrouw van 36 jaar. Ik ben getrouwd, moeder van drie kinderen, gastouder en sportdocent. Ik kan niet stoppen met bakken. Het liefst bak ik elke dag. Niet goed voor de lijn en de portemonnee. Maar goed het is nu eenmaal zo en ik moet er mee leren leven. Daarom dacht ik waarom dan niet andere mensen mee laten genieten. Samen is alles leuker vandaar mijn blog. Ik wil graag mijn bak- en kook avonturen met jullie delen. Wellicht kan ik jullie inspireren om ook lekker te gaan koken. Sinds ongeveer een jaar heb ik me voorgenomen om zo min mogelijk uit pakjes te koken en te bakken zodat ik beter weet wat er allemaal in mijn eten zit. Puurder koken noem je het zo? Ik weet het niet en wil mezelf ook geen gezondheidsfreak noemen (behalve het sporten dan). Maar mijn motto is wel "Wees lief voor jezelf". Lekker en gezond eten en voldoende bewegen zijn daarbij heel belangrijk. En af en toe mag je jezelf ook wel even le

Bekentenis 7: ja en ik ben ook sportverslaafd

Hallo ik ben Marleen en ik ben naast bakverslaafd ook sportverslaafd Tja het is echt geen combinatie, dat heb ik al wel eens eerder gezegd. Bakverslaafd en sportverslaafd. Ach aan de andere kant geeft me het vele sporten ook wel weer de mogelijkheid om lekkere dingen te eten. En om heel eerlijk te zijn zo veel hele slechte dingen eet ik nou ook weer niet. Ik neem jullie mee in mijn week en dan niet net als voorgaande keren alleen maar eten, maar ook mijn sportmomenten.  Maandag 1 mei Vroeg op moeten staan, omdat mijn oppaskindjes al om 6.30 uur kwamen. Ergens ook wel lekker, want heb je een lekkere lange dag. Kan je van alles doen. Niet dat er iets van komt met al die kinderen in huis. Het was ook een hele druilerige dag. De kinderen kwamen niet veel verder dan op de bank hangen en elkaar lastig vallen. Momenteel hun favoriete hobby: boven op elkaar duiken, beetje stoeien, kietelen enzo totdat er iemand begint te huilen. En ja ik sta daar ook als een betuttelende moeder bij

Bekentenis 8: warme broodjes

Hallo ik ben Marleen en ik ben bakverslaafd De reactie die ik de laatste tijd vaak krijg van mensen, naar aanleiding van mijn blog, is: waar haal je de tijd vandaan? Tja ik deel mijn dagen efficiĆ«nt in en zit niet vaak stil, maar ik begin nu ook wel een tekort aan tijd te krijgen. Ik wil zo veel doen, maar lang niet alles lukt. Dus prioriteiten stellen. Nu was ik deze week druk met de taarten van Saar en heb ik ongeveer 40 uur gewerkt. Het poetsen in huis is een beetje stil komen te liggen, dus heb ik me voor genomen om aankomende week weer even iets meer te poetsen (heb ik niet altijd zin in).  Ik had deze week wel een uitdaging. Een vlinder taart maken en dan het liefst zonder marsepein. Nu was dat onmogelijk maar met zo min mogelijk marsepein en fondant. Dit was mijn voorbeeld. En er was nog een grote uitdaging namelijk de vlinders op de ijzerdraadjes. Leuk! Een uitdaging! Maandag 8 mei Ik ben dol op bananenbrood (of bananencake) en probeer veel verschillende recepten