Doorgaan naar hoofdcontent

Bekentenis 28: lente komt u maar!

Hallo ik ben Marleen en ik ben verslaafd aan het delen van mijn passie



Officieel is de lente begonnen. Lekker! Ik vind de lente altijd iets magisch hebben. Alles wat begint te bloeien, de vogeltjes en natuurlijk wat meer zon en wat warmere temperaturen (althans dat hopen we). En laten we vooral hopen dat nu alle nare griepvirussen het land uit gaan. Hier heb ik tussen de spugende en spetter poepende kinderen gezeten. Bah bah!! 
Ondertussen ben ik bezig met het verder verspreiden van mijn passie. Koken en bakken! Sporten is ook mijn passie en elke week probeer ik weer mensen aan het steken met mijn sportpassie. Op dinsdagavond, woensdagochtend, vrijdagochtend en zaterdagochtend. Kom vooral een keer meedoen bij SHK! Maar weer even terug naar mijn andere passie: koken. Al een hele tijd geleden had ik mij aangemeld bij thuisafgehaald.nl. Ik was nog niet actief geweest, vooral ook omdat je zelf foto's moet hebben van je maaltijden. Dat raden ze wel aan. Dat had ik natuurlijk nog niet. Tot nu! Dankzij dit blog. Foto's van eten zijn bijna nog de enige foto's die ik maak (sorry kids). Dus vorige week dacht ik: 'Ik ga het gewoon weer oppakken en zie wel wat er gebeurt.' Inmiddels hebben al een aantal mensen een maaltijd afgehaald. Ik vind het superleuk! Wil je nu ook een keer een van mijn maaltijden afhalen? Meld je aan bij thuisafgehaald.nl.  

A lot of pie

Het is al weer bijna 9 jaar geleden dat mijn passie voor het maken voor taarten begon. Tijd voor een collage (of 3). Hieronder zie je al mijn marsepein/ verjaardagstaarten van begin tot het eind. Ik.vind het vooral leuk om te zien wat het verschil is tussen het begin en nu. En ik wil er nog veel meer maken. Daar waar ik voorheen heel veel tijd nodig had voor zo'n taart, gaat het me nu steeds makkelijker af. 
Weer eens een nieuw recept geprobeerd. Ik merk dat als ik het druk heb dat ik dan minder zin heb om nieuwe dingen te proberen. Dan past dat niet erbij in mijn hoofd. Dat is ook niet erg, want ik ken genoeg heerlijke recepten. Maar goed iets nieuws op z'n tijd is wel erg leuk en lekker. Dit keer is het: zoete aardappel omelet met spinazie en feta. Lekker en goed vullend. Wel een uitdaging om goed uit de pan te krijgen. Het scheelt ook wel dat mijn hapjespan een beetje aan het einde van z'n latijn was. Anti aanbaklaag was ineens pro aanbakken geworden. Korte metten meegemaakt hoor. Pan in kliko en nieuwe pan besteld. 
Er lagen nog wat paprika's op mijn groenteschaal, ik had nog kippendijen en mijn zelfgemaakte harissa moest echt op. Gebasseerd op de harissa kip van Jamie Oliver. Heel erg lekker! 
Miauw, miauw...lief poesje. Deze poezentaart was voor de dochter van de vriendin van de ex van mijn vriendin...snap je 'm nog. Leuk om te maken zo'n taart. Gevuld met aardbeien mousse en botercrĆØme. 
Zondagochtend begint goed. Redelijk snel nadat ik wakker geworden ben, begin ik met boeuf bourguignon. In de familie app stuur ik onderstaande foto met de tekst: "Er is toch niks zo fijn om 's ochtends je bed uit te stappen, een pan op het vuur te zetten en te beginnen met koken." Waarop mijn tante antwoord: "Ik moet het eerste deel nog fijn vinden, het uit je bed komen." Hihi. 
Ook heb ik weer een taart gemaakt voor een van oppaskindjes. Met een chocolade binnenkant. Chocolade biscuit, een verrukkelijke chocolade mousse en chocolade botercreme. Makkelijke mousse ook trouwens. Met marshmallows. Ik had verwacht dat de mousse heel zoet zou zijn, maar dat was niet zo. 
Ik had wederom een gevalletje 'ik heb nog wat liggen wat zullen er eens van maken'. Courgette brood met geitenkaas werd het. Gebaseerd op dit recept. Ik heb het met boekweitmeel gemaakt en ik heb er nog wat karnemelk bij gegooid, omdat het heel droog was. Heerlijke hartig broodje!
Pizza tijd....zalig die vispizza. 
We eat bugs, you too? Wij wel hoor. Lekker! Ik had op de huishoudbeurs een zakje smokey BBQ meelwormen mee genomen en sprinkhanen. Tycho wil graag nog een keer sprinkhanen frituren. Nu heb ik de meelwormen in de salade gedaan.  
Pasta is altijd lekker. Deze keer weer de tagliatelle met geroosterde paprikasaus
Een lekker broodje is altijd fijn. Dit broodje is dan ook erg lekker. Vietnamees pistoletjes (bahn mi). Wel voldoende sambal en koriander erop doen. 
Eveline is dol op donuts, dus die gingen we maken. En vooral ook opeten. 
Paaslunch met de schoonfamilie. Wat gezellig was dat! En lekker. Ik had paasbrood gemaakt, croissants, scones, zalmspread en eiersalade gemaakt. Het was zo lekker allemaal. 
Op tweede paasdag gingen we naar mijn broer, schoonzus en nichtje. Klein presentje meegenomen voor ze. 
Met Pasen eet je lam. Althans dat zegt mijn broer. Hihi hij wilde gewoon graag een lamsbout op de bbq doen. Wij vonden het ook echt niet erg hoor. Heerlijke lamsgyros gegeten.
En ik mocht een lekker toetje maken. Dat doe ik natuurlijk met plezier. Ik heb het toetje gemaakt dat ik laatst ook had gemaakt. Alleen nu met aardbeien in plaats van frambozen. Een soort tiramisu alleen met speculoos en geen lange vingers en kwark in plaats van slagroom. Mmmmmmmm die was zo lekker!!!!

Nu gaat het komend weekend echt gebeuren he. Lente temperaturen. Oh wat fijn!!! Lekker naar buiten, de tuin in, bbquen (oh nee wacht dat doen we het hele jaar door al) en genieten (doen we ook het hele jaar door). 

Tot de volgende bekentenis! 



Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Bekentenis 7: ja en ik ben ook sportverslaafd

Hallo ik ben Marleen en ik ben naast bakverslaafd ook sportverslaafd Tja het is echt geen combinatie, dat heb ik al wel eens eerder gezegd. Bakverslaafd en sportverslaafd. Ach aan de andere kant geeft me het vele sporten ook wel weer de mogelijkheid om lekkere dingen te eten. En om heel eerlijk te zijn zo veel hele slechte dingen eet ik nou ook weer niet. Ik neem jullie mee in mijn week en dan niet net als voorgaande keren alleen maar eten, maar ook mijn sportmomenten.  Maandag 1 mei Vroeg op moeten staan, omdat mijn oppaskindjes al om 6.30 uur kwamen. Ergens ook wel lekker, want heb je een lekkere lange dag. Kan je van alles doen. Niet dat er iets van komt met al die kinderen in huis. Het was ook een hele druilerige dag. De kinderen kwamen niet veel verder dan op de bank hangen en elkaar lastig vallen. Momenteel hun favoriete hobby: boven op elkaar duiken, beetje stoeien, kietelen enzo totdat er iemand begint te huilen. En ja ik sta daar ook als een betuttelende moeder bij

Bekentenis

Hallo, ik ben Marleen en ik ben bakverslaafd Ik ben een doodnormale vrouw van 36 jaar. Ik ben getrouwd, moeder van drie kinderen, gastouder en sportdocent. Ik kan niet stoppen met bakken. Het liefst bak ik elke dag. Niet goed voor de lijn en de portemonnee. Maar goed het is nu eenmaal zo en ik moet er mee leren leven. Daarom dacht ik waarom dan niet andere mensen mee laten genieten. Samen is alles leuker vandaar mijn blog. Ik wil graag mijn bak- en kook avonturen met jullie delen. Wellicht kan ik jullie inspireren om ook lekker te gaan koken. Sinds ongeveer een jaar heb ik me voorgenomen om zo min mogelijk uit pakjes te koken en te bakken zodat ik beter weet wat er allemaal in mijn eten zit. Puurder koken noem je het zo? Ik weet het niet en wil mezelf ook geen gezondheidsfreak noemen (behalve het sporten dan). Maar mijn motto is wel "Wees lief voor jezelf". Lekker en gezond eten en voldoende bewegen zijn daarbij heel belangrijk. En af en toe mag je jezelf ook wel even le

Bekentenis 8: warme broodjes

Hallo ik ben Marleen en ik ben bakverslaafd De reactie die ik de laatste tijd vaak krijg van mensen, naar aanleiding van mijn blog, is: waar haal je de tijd vandaan? Tja ik deel mijn dagen efficiĆ«nt in en zit niet vaak stil, maar ik begin nu ook wel een tekort aan tijd te krijgen. Ik wil zo veel doen, maar lang niet alles lukt. Dus prioriteiten stellen. Nu was ik deze week druk met de taarten van Saar en heb ik ongeveer 40 uur gewerkt. Het poetsen in huis is een beetje stil komen te liggen, dus heb ik me voor genomen om aankomende week weer even iets meer te poetsen (heb ik niet altijd zin in).  Ik had deze week wel een uitdaging. Een vlinder taart maken en dan het liefst zonder marsepein. Nu was dat onmogelijk maar met zo min mogelijk marsepein en fondant. Dit was mijn voorbeeld. En er was nog een grote uitdaging namelijk de vlinders op de ijzerdraadjes. Leuk! Een uitdaging! Maandag 8 mei Ik ben dol op bananenbrood (of bananencake) en probeer veel verschillende recepten